Intranet har aldrig været nemmere

Intranet har aldrig været nemmere

Intranet har aldrig været nemmere

Intranet? Samler det støv i din organisation? Så skal du ikke skrotte det, men tænke det helt om. For i en tid med sociale medier og en overvældende informationsstrøm er det mere relevant end nogensinde. 


Den gode nyhed er, at udviklingen inden for intranet ikke har stået stille. Tværtimod. Med en løsning som IntraActive kan du etablere en dynamisk portal og tilbyde en aktiv, relevant og alsidig platform, der styres ét sted.

Intranettet er omdrejningspunktet i den interne kommunikation


SISTERHOOD – intranettet hos Søstrene Grene
Søstrene Grene bruger IntraActive som en aktiv kommunikationsplatform, der bringer alle i organisationen tættere på hinanden. Via Sisterhood kan medarbejderne let søge og finde den information, de har behov for.  Og så fungerer Sisterhood som en kulturbærende platform i virksomheden, og derfor er søstrenes ånd, værdier og designprofil en integreret del af intranettet.


”Med vores intranet, Sisterhood, har vi skabt en fælles digital platform for vores interne kommunikation. Gennem både udtryk og indhold understøtter det vores kultur og bidrager til at skabe nærhed på tværs af organisationen.” Malene Lund Jørgensen, Internal Communication Responsible, Søstrene Grene.


4 gode grunde til at bruge IntraActive:


  1. Brugervenlighed er i centrum
    Relevant indhold bliver lettilgængeligt - specielt med det responsive design

  2. Dialog og engagement
    Medarbejderne kan kommentere og like, så de selv er med til at skabe intranettet

  3. Lækkert design
    Stilsikker branding løfter indtrykket af IntraActive-intranettet og skaber designmæssig sammenhæng

  4. Smarte værktøjer
    Hurtig og nem adgang til brugervenlige samarbejds- og selvbetjeningsværktøjer


Fuld kontrol med informationsflowet
”Med IntraActive skal du tænke konceptet om og se intranettet som en dynamisk portal, der konstant kan fornys, og hvor du kan prøve nye ting af,” fastslår Lars Christensen, Business Development Manager hos Konica Minolta og tilføjer: ”Platformen samler alle nødvendige tjenester rundt om medarbejderne ét sted.”


IntraActive er et SharePoint-intranet, der bygger på anerkendte intranetkomponenter og giver rige muligheder for tilpasning til den enkelte organisation. Med IntraActive er det muligt at samle nyheder, informationer, håndbøger, HR-information, sociale events og meget mere i én portal med en stribe fordele i forhold til alternativerne.


Lars Christensen: ”Via IntraActive kan du styre informationsstrømmen, så alle får de rette informationer uden at blive overfodret. Modsat for eksempel en Facebook-side kan man søge i alle informationerne på intranettet, og man kan centralt styre infoskærme, så de er opdaterede. Ofte vil administrationen ligge i marketing, så redaktionen og ansvaret er klart placeret.”



TRAFIKKEN SKAL STADIG DRIVES DERHEN
Selv om IntraActive gør det nemt at udvikle, implementere og administrere en flot intranet-portal i det helt rigtige og responsive design, så det kan tilgås fra både PC, tablet og smartphone – så skal trafikken stadig drives derhen, før succesen er hjemme.


”Ledelsen skal gå forrest i arbejdet med at få det nye intranet op at flyve. Navn og indhold må gerne være personligt, så medarbejdere har ejerskab til løsningen. Siderne skal holdes dynamiske og byde på både relevant og aktuelt indhold, og så er det en god ting at kortlægge, hvad medarbejderne gerne vil tjekke hver dag – om det så er noget så enkelt som dagens menu i kantinen.” Det fortæller Lars Christensen fra Konica Minolta.


For Konica Minolta er det afgørende, at en IntraActive-løsning bliver stærkt forankret i organisationen. Derfor tilbyder vi en opstart med afklaring af profiler og formål, med brugerinddragelse og med uddannelse af redaktører og administratorer. Med support, ERFA-møder og vidensdeling sørger vi for at følge løsningen helt til dørs – også efter ibrugtagningen.


  • Intranettet har en kedelig grænseflade og er ikke blevet fornyet gennem flere år
  • Løsningen er skabt til store computerskærme, men alle bruger tablets og mobiler
  • Der bliver sendt ’alle-mails’ om alt fra firmafester til biler med lys på p-pladsen
  • Håndbøger og vejledninger om interne forhold sendes som mail-vedhæftninger
  • Initiativrige medarbejdere opretter firmagrupper på Facebook eller på Yammer

Kontakt os

Kontakt os

Vil du høre mere om løsningen?

Udfyld formularen nedenfor, og vi kontakter dig hurtigst muligt.