Coop - digitalisering giver mere tid til kunderne

Coop - digitalisering giver mere tid til kunderne

Coop - digitalisering giver mere tid til kunderne

Coop er Danmarks største dagligvarevirksomhed med 1.200 butikker, ca. 38.000 medarbejdere og består af intet mindre end 8 butikskæder. Kampen om kunderne er skarp, og der er hele tiden brug for at tænke i nye baner for at give kunderne den bedste indkøbsoplevelse. Coop har derfor indledt en omfattende digitaliseringsrejse, hvor Wi-Fi i butikkerne bliver omdrejningspunktet for mange nye services. 

COOP
quotation marks

Vi valgte Konica Minolta, fordi de bedst forstod vores strategi og kunne beskrive en løsning, der levede op til vores strategiske målsætninger. Efterfølgende har de bevist deres styrke under implementeringen, og vi hører kun positiv feedback på Konica Minoltas teknikere og konsulenter fra uddelere og varehuschefer.

Bjørn Lundt

Head of Procurement, Coop Technology

Nordeuropas største Meraki-installation

Nordeuropas største Meraki-installation

Konica Minolta opsætter og overvåger Wi-Fi i 1.100 butikker


Wi-Fi skal være omdrejningspunktet

Coop vil tilbyde flere nye services til deres kunder og medarbejdere i deres butikker. Det betyder, at der skal installeres Wi-Fi i alle Coop-butikkerne. 


Når de nye services er implementeret vil medarbejderne kunne bruge mere af deres tid på at rådgive og servicere kunderne og mindre tid på opgaver som fx kassebetjening. Og kunderne vil kunne bruge Coops nye app ”Bip og Betal,” så de selv kan scanne deres varer efterhånden, som de lægger dem kurven og derved betjene sig selv. 


For at nå i mål med dette lød opgaven til Konica Minolta på:

  • Trådløs Wi-Fi skulle installeres i alle Coops 1.100 butikker, så de kan tilbyde nye digitale services til deres kunder og medarbejdere
  • Konica Minolta skal efterfølgende yde service og support til hele netværket, der består af ca. 10.000 access points og 1.500 switches


Konica Minolta er i fuld gang med at implementere Wi-Fi-løsningen i butikkerne

Opgaven bliver udført af Konica Minoltas  netværksspecialister og teknikere, som sammen har ansvaret for at nedtage eksisterende udstyr, der ikke lever op til Coops krav og visioner, opsætte det nye og få alt til at køre. 


Selve løsningen består i:

  • Installation af Wi-Fi-løsning bygget på Cisco Meraki-produkter med Konica Minoltas egne netværksspecialister og teknikere i butikkerne over hele Danmark
  • Drift og overvågning foregår centralt fra Konica Minoltas kontor i Ballerup


Hele netværket er cloudbaseret

En stor fordel ved løsningen er, at den er cloudbaseret. Det giver nemlig Konica Minolta mulighed for supportere Coop på bedste vis. 


Frank Stott, Business Development Manager i Konica Minolta og projektansvarlig siger:

"Det betyder, at vi kan overvåge det hele centralt fra Konica Minoltas kontor i Ballerup. Herfra kan vi fejlfinde og i mange tilfælde udbedre fejl på netværket. Vi kan også styre politikker for, hvilke websider der må tilgås samt regulere trafikken, hvis det bliver nødvendigt.


Med løsningen  fra Konica Minolta får Coop nogle helt konkrete fordele:

  • En skalérbar Wi-Fi-løsning, som sikrer, at Coop kan yde bedre kundeservice, og som kan udbygges med nye digitale services i fremtiden
  • Konica Minolta varetager hele leverancen, installationen, driften og overvågningen
  • Service og support-setup med erfarne netværkskonsulenter sikrer høj grad af driftssikkerhed
COOP
quotation marks

For os er det afgørende, at vores leverandører er strategiske samarbejdspartnere, der kan løse de udfordringer, der naturligt opstår undervejs i et stort projekt i partnerskabets ånd. Der var Konica Minolta den helt rigtige strategiske samarbejdspartner for os.

Bjørn Lundt

Head of Procurement, COOP Technology

Kontakt os

Kontakt os

Vil du høre mere om løsningen?

Udfyld formularen nedenfor, og vi kontakter dig hurtigst muligt.