Et af Danmarks største reklamebureauer valgte Flash til produktionsmiljøet og Veeam som samlet applikation til backup. Det har lukket munden på brugerne.
Der er simpelthen ingen ventetid på åbning af filerne nu, og det hele har spillet fra dag ét. Der er ingen brok fra brugerne, som er glade for det nye setup, der sparer dem for ventetid hver dag.
Kim Birk
IT-chef, Envision
"Jeg kan give dig tre gode grunde til, at vores tidligere IT-løsning var ved at være moden til udskiftning,” fortæller IT-chef Kim Birk fra Envision A/S, ”Den var over fem år gammel og derfor dyr i vedligeholdelse, der var ikke længere plads nok til vores data, og den fungerede alt for langsomt for vores utålmodige grafikere og øvrige brugere.”
Kim Birk hører som regel kun noget fra brugerne, når de er utilfredse. Når det hele spiller, holder de mund og har travlt med et udvikle reklame til kunder som Meny, Hummel, Bilka, Føtex, Honda, Normal og HiFi-Klubben.
”Vi har i mange år brugt Konica Minolta som partner på kopi og print – både office print og produktionsprint – og vi har været virkelig glade for dem,” siger Kim Birk. ”Vi skulle lige tage tilløb til også at bruge dem som IT-leverandør, men det skulle vise sig at være en rigtig god idé at tale med dem om udskiftning af den hidtidige NetApp-installation. Vi fik blandt andet taget det store spring til Flash.”
”Vores krav til den nye løsning var, at vi skulle have plads nok til vores datavækst, løsningen skulle kunne komprimere på tværs af volumes for at spare på pladsen, og den nye backupløsning skulle blandt andet kunne håndtere filindeksering,” fortæller IT-chef Kim Birk om kravene. ”Læg dertil, at alt skulle kunne fungere i vores meget blandede miljø, hvor der – traditionen tro på et reklamebureau – bliver brugt Mac næsten over det hele.”
Krav, forventninger og budgetter blev stemt af med Konica Minolta og NetApp, et bud på det nye setup blev præsenteret og valgt.
”Vi foreslog et setup med NetApp All-Flash A200 hardware til deres datacenter på lokationen og Veeam backup,” forklarer Key Account Manager hos Konica Minolta, René Adamsen. Kompressionen sikrer, at kunden ikke løber tør for plads foreløbig, og svartiderne er blevet markant kortere. Det samlede setup er blevet langt bedre gearet til at sikre både brugere og kunder bedst mulig adgang til data 24/7.
DET HAR LUKKET MUNDEN PÅ BRUGERNE ”Der er simpelthen ingen ventetid på åbning af filerne nu, og det hele har spillet fra dag ét,” forklarer en meget tilfreds ITchef fra Envision, hvor over 120 medarbejdere ikke har mærket noget til selve udskiftningen. ”Der er ingen brok fra brugerne, som er glade for det nye setup, der sparer dem for ventetid hver dag.”
Kim Birk medgiver, at han lige skulle overtales af folkene fra Konica Minolta til at kaste sig ud i All-Flash, som tidligere har været et meget kostbart valg. Men han har ikke fortrudt skiftet og har kun lovord tilovers for samarbejdet og den rådgivning, han har fået undervejs.
”De sætter sig ind i min verden og guider mig til det rette valg uden selv at have en eller anden dagsorden. Det er dygtige folk, som man lærer personligt at kende, og de har fungeret som et godt netværk og bagland i processen. Vi har købt den rette løsning uden at overinvestere, der er plads til udvidelse, og vi har valgt en 5 års serviceaftale, så der også på den front er ro på,” oplyser Kim Birk.
Udfyld formularen nedenfor, og vi kontakter dig hurtigst muligt.