Vækstkomet sætter data i system

Vækstkomet sætter data i system

Vækstkomet sætter data i system

Obton og Koncenton er de senere år vokset massivt. Og når man derudover lægger kravene for GDPR oveni, var der behov for en løsning, så koncernen kunne bevare overblikket over deres data.


Konica Minolta løste opgaven ved hjælp af WorkPoint HR og dokoniFIND. Det betyder helt enkelt, at der nu er styr på alle data og medarbejderne hurtigt og nemt kan finde data frem, når de skal bruge dem.

Pernille Baltzersen
quotation marks

Vi har længe brugt Konica Minolta som leverandør inden for print og kopi, og så viste det sig, at de også kunne levere et samlet system til dataadministration, der kunne hjælpe os med de udfordringer, vi stod overfor.

Pernille Baltzersen

Administrationschef, Obton/Koncenton

WorkPoint HR og dokoniFIND

WorkPoint HR og dokoniFIND

WorkPoint HR og dokoniFIND sætter data i system


Obton og Koncenton har tidligere haft deres persondata liggende i forskellige mapper på et sikkert drev, mens løndata lå et andet sted og andre papirer blev opbevaret i fysiske mapper. 


På grund af koncernens massive vækst de seneste år,  indførelsen af GDPR og for ikke at miste overblikket havde de derfor brug for at få sat deres data i system.



Data blev sat i system

koncernen strammede derfor administrationen af data ved hjælp af WorkPoint HR og dokoniFIND.


WorkPoint HR er en HR-management-løsning, der gør det nemt at samle al information om medarbejderne ét sted for maksimal sikkerhed og bedst mulig udnyttelse af tiden.


Business Development Manager Lars Christensen fra Konica Minolta uddyber: "Med WorkPoint HR kan vi samle al persondata på medarbejderen ét sted i form af et ’medarbejderkort’, som andre i organisationen så kan få adgang til alt efter deres rolle og deres rettigheder i systemet. Det kan være data om arbejdsopgaver, kontrakter og så videre, der nu ligger ét sted. Det gør det også nemt at orientere den medarbejder, der gerne vil vide, hvilke persondata virksomheden opbevarer på ham eller hende."


Derudover består løsningen af Insight-modulet i dokoniFIND, der indekserer alle relevante informationer i virksomheder på tværs af alle platforme, så data bliver søgbare – man kan se det som en form for Google internt i virksomheden.


Lars Christensen uddyber: "Insight i dokoniFIND er en fantastisk rapportgenerator, der er god at have i baghånden i disse GDPR-tider. Nu skal man for eksempel informere datatilsynet om en eventuel datalæk, inden der er gået 72 timer, dette gøres nemt ved at trække en rapport fra systemet. Hvis en kunde forespørger på, hvilke data virksomheden opbevarer om vedkommende, er det også nemt at synliggøre, hvad der findes."



Hvorfor opfinde den dybe tallerken?
"Vi var glade for SharePoint i forvejen, og vi sidder og arbejder med Office-programmer og bruger Outlook som omdrejningspunktet i det daglige arbejde," siger Pernille Baltzersen. "WorkPoint HR bygger på SharePoint, og vi bruger desuden systemets Office-plugin, så man kan overføre data direkte til WorkPoint fra Outlook uden at skulle over på en anden platform."


”I dag er vi 90 medarbejdere, hvor vi for tre år siden kun var 35. Vores persondata har ligget på et sikkert drev dog i forskellige mapper, mens løndata har ligget et andet sted og andre papirer har været opbevaret fysisk i mapper. Vi bad derfor Konica Minolta om et forslag til en løsning, der én gang for alle kunne få system i tingene, og som gerne måtte bygge på SharePoint, som vi brugte i forvejen,” forklarer Pernille Baltzersen.


Hun fortsætter: "Vi har lagt onboarding-processen ind i WorkPoint HR, så vi ikke længere manuelt skal huske på alle de ting, der skal ske, når en ny kollega møder ind. Alt efter den nye medarbejders job og rolle, bliver der automatisk sendt besked ud til de involverede med deres opgaver, så den nyansatte får en god velkomst og et godt indtryk af sin nye arbejdsplads. Det er ikke uvæsentligt i en tid, hvor vi ikke alene skal tiltrække, men også fastholde de dygtigste folk."


Kort og godt, så er der nu styr på alle data. Administrationschefen og hendes kolleger kan hurtigt finde og tilgå de nødvendige data, hvorend de befinder sig. Og det sparer dem både for tid og besvær.


Kontakt os

Kontakt os

Vil du høre mere om løsningen?

Udfyld formularen nedenfor, og vi kontakter dig hurtigst muligt.