Del
Nu kan kunder og potentielle kunder opleve maskiner på afstand via en onlineplatform, som hjælper med at skabe en ny tilgang til kunderejsen som en del af det "nye normale"
Den globale teknologivirksomhed Konica Minolta har lanceret et virtuelt showroom for at give sine kunder og potentielle kunder mulighed for at opleve maskinerne på afstand som en del af "nye normale".
Det har aldrig været vigtigere at finde nye måder at tiltrække og engagere kunder og potentielle kunder og vise dem, hvilke muligheder der er tilgængelige. Det kan lyde udfordrende at skulle skifte den personlige interaktion ud med virtuelle miljøer, men Konica Minolta er af den overbevisning, at effektive onlineplatforme, som fx et virtuelt showroom, der leverer varen – ofte i samspil med andre mediekanaler – er vejen frem.
Konica Minoltas kunder og potentielle kunder vil til at starte med kunne opleve tre bærende produkter inden for kommercielt og industrielt print. Her er tale om den tonerbaserede labelmaskine AccurioLabel 230, flagskibet inden for produktionsprint AccurioPress C14000 samt inkjet produktionsmaskinen AccurioJet KM-1e UV. Flere produktlinjer vil blive tilføjet senere.
Kunder og potentielle kunder kan forespørge en demonstration af maskinerne i det virtuelle showroom via Konica Minoltas website. En repræsentant fra Konica Minolta vil herefter tage dem igennem en 3D-tur i det virtuelle showroom.
Deltagerne får vist gallerier af printeksempler, de bliver præsenteret for videoindhold og får detaljerede præsentationer af den specifikke maskine. Interaktive elementer viser kørsel af maskinerne live, herunder animerede demonstrationer af papirflow, forskellige blækfarver og ilægning af papir samt stabling af printede produkter.
Det er også muligt at se nærmere på specialfunktioner på turen. Disse funktioner dækker områder som inline-efterbehandling, IQ-501 som giver omfattende automatisering til for- og bagsideregistrering, kalibrering samt farvestyring og Konica Minoltas unikke Dot Freeze™ Technology (DFT) til AccurioJet KM-1e.
Ole Maaz, Manager Marketing & Corporate Communications hos Konica Minolta Business Solutions Europe, udtaler: “Coronavirus-pandemien har givet alle mulighed for at genoverveje virksomheders arbejdsrutiner – ikke mindst her hos Konica Minolta Europe. Og spillereglerne har ændret sig, muligvis for evigt. Det virtuelle showroom er udviklet i overensstemmelse med vores nytænkning i forbindelse med nye muligheder for kunderne, og de indledende reaktioner har været særdeles positive. Den nye måde at præsentere produkter på online vil udvikle sig yderligere og fortsætte med at ekspandere over tid."
“Vi ved dog godt, at disse produkter ikke sælger sig selv blot takket være en onlinepræsentation. Vi tror stadig på den helt særlige styrke ved personlige relationer og på personligt at kunne se vores sortiment og røre ved de trykte produkter. Vores ultimative mål vil altid være at hjælpe med at forme idéer til vores kunder i samarbejde med dem – uanset kommunikationskanal, uanset om det foregår ansigt til ansigt eller virtuelt.”
Termer og produktnavne kan være varemærker eller registrerede varemærker tilhørende deres respektive ejere og anerkendes hermed.