Konica Minolta tilføjer hybrid funktion til sine Accuriolabel-maskiner

| 8 oktober 2020

Konica Minolta har i dag annonceret lanceringen af en ny valgfri flexo-printenhed til inline-produktion af sort/hvid og andre farver på sine AccurioLabel-maskiner. Enheden til eftermontering, der første gang blev lanceret som overprint-enhed på Labelexpo for lidt over et år siden, gør det muligt for labelkonvertere at opgradere deres digitale løsninger.




Flexo-printenheden er udviklet i samarbejde med Konica Minoltas europæiske produktionspartner, den danske virksomhed Grafisk Maskinfabrik A/S (GM), og kan eftermonteres på Konica Minoltas originale labelmaskiner AccurioLabel 190 og AccurioLabel 230 (lanceret i september sidste år).


Efter vellykkede test er en ny flexo-printenhed nu også tilgængelig. Den er målrettet til labelkonvertere på udkig efter en komplet hybridløsning til at supplere avancerede digitale printsystemer.


AccurioLabel flexo-printenheden anvender almindelig flexo-blæk. Kombineret med det allerede tilgængelige overprint-sensorsæt sikrer den perfekt registreret inline-overprint af sort/hvid eller enhver anden farve, hvilket vil åbne dørene til en lang række printapplikationer såsom print på klare materialer.


Flexo-printenheden består af en afspoler, en webguide, en komplet flexo-printstation, et UV-hærdningssystem, en udgangs-NIP og et kontrolpanel med touchfunktion. Den nye enhed integreres nemt i AccurioLabels brugervenlige driftskoncept.


Alle AccurioLabel-maskiner har også fordel af AccurioPro Label Impose-softwaren, der fungerer problemfrit og optimerer mediebrugen for at undgå spild af labelmaterialer. Løsningen gør det nemt for operatørerne at klare mange prepress-opgaver fra en central betjeningsstation. 


Edoardo Cotichini, Team Manager Industrial Printing, Konica Minolta Business Solutions Europe, udtaler: "Labelprintmarkedet anses som et af de vigtigste markedssegmenter, der vil vokse i fremtiden. Alene i år vil næsten halvdelen af de smalle web-labelinstallationer være digitale. Introduktionen af vores valgfrie flexo-printenhed er en ny tilgang til hybridteknologi. Den har været styret af markedskravene, og vi ser frem til yderligere at øge vores markedsandel inden for labels – et marked, som vi først kom ind på for fem år siden, men hvor vi nu har solgt mere end 500 labelmaskiner – og industrielle print i almindelighed. Vi samarbejder tæt med kunderne i partnerskaber for at finde nye muligheder for dem. Udviklingen af den digitale produktion fortsætter med uformindsket styrke."



Kontaktoplysninger

Kennet Rasmussen

Key Account Manager, Konica Minolta

Telefon: +45 72212808

kennet.rasmussen@konicaminolta.dk