Intranet? Samler det støv i din organisation? Så skal du ikke skrotte det, men tænke det helt om. For i en tid med sociale medier og en overvældende informationsstrøm er det mere relevant end nogensinde.
Den gode nyhed er, at udviklingen inden for intranet ikke har stået stille. Tværtimod. Med en løsning som IntraActive kan du etablere en dynamisk portal og tilbyde en aktiv, relevant og alsidig platform, der styres ét sted.
SISTERHOOD – intranettet hos Søstrene Grene Søstrene Grene bruger IntraActive som en aktiv kommunikationsplatform, der bringer alle i organisationen tættere på hinanden. Via Sisterhood kan medarbejderne let søge og finde den information, de har behov for. Og så fungerer Sisterhood som en kulturbærende platform i virksomheden, og derfor er søstrenes ånd, værdier og designprofil en integreret del af intranettet.
”Med vores intranet, Sisterhood, har vi skabt en fælles digital platform for vores interne kommunikation. Gennem både udtryk og indhold understøtter det vores kultur og bidrager til at skabe nærhed på tværs af organisationen.” Malene Lund Jørgensen, Internal Communication Responsible, Søstrene Grene.
4 gode grunde til at bruge IntraActive:
Fuld kontrol med informationsflowet ”Med IntraActive skal du tænke konceptet om og se intranettet som en dynamisk portal, der konstant kan fornys, og hvor du kan prøve nye ting af,” fastslår Lars Christensen, Business Development Manager hos Konica Minolta og tilføjer: ”Platformen samler alle nødvendige tjenester rundt om medarbejderne ét sted.”
IntraActive er et SharePoint-intranet, der bygger på anerkendte intranetkomponenter og giver rige muligheder for tilpasning til den enkelte organisation. Med IntraActive er det muligt at samle nyheder, informationer, håndbøger, HR-information, sociale events og meget mere i én portal med en stribe fordele i forhold til alternativerne.
Lars Christensen: ”Via IntraActive kan du styre informationsstrømmen, så alle får de rette informationer uden at blive overfodret. Modsat for eksempel en Facebook-side kan man søge i alle informationerne på intranettet, og man kan centralt styre infoskærme, så de er opdaterede. Ofte vil administrationen ligge i marketing, så redaktionen og ansvaret er klart placeret.”
TRAFIKKEN SKAL STADIG DRIVES DERHEN Selv om IntraActive gør det nemt at udvikle, implementere og administrere en flot intranet-portal i det helt rigtige og responsive design, så det kan tilgås fra både PC, tablet og smartphone – så skal trafikken stadig drives derhen, før succesen er hjemme.
”Ledelsen skal gå forrest i arbejdet med at få det nye intranet op at flyve. Navn og indhold må gerne være personligt, så medarbejdere har ejerskab til løsningen. Siderne skal holdes dynamiske og byde på både relevant og aktuelt indhold, og så er det en god ting at kortlægge, hvad medarbejderne gerne vil tjekke hver dag – om det så er noget så enkelt som dagens menu i kantinen.” Det fortæller Lars Christensen fra Konica Minolta.
For Konica Minolta er det afgørende, at en IntraActive-løsning bliver stærkt forankret i organisationen. Derfor tilbyder vi en opstart med afklaring af profiler og formål, med brugerinddragelse og med uddannelse af redaktører og administratorer. Med support, ERFA-møder og vidensdeling sørger vi for at følge løsningen helt til dørs – også efter ibrugtagningen.
Udfyld formularen nedenfor, og vi kontakter dig hurtigst muligt.