ARTIKEL

TILBAGE

PROKOM sigter efter at gå globalt efter lanceringssucces i USA

PROKOM, der er et selvstændigt fællesskab for brugere af Konica Minoltas produktionsprintere, sigter efter at blive en global organisation efter en succesrig lancering i USA og Europa.

PROKOM fik sin officielle debut i USA på Graph Expo i september. Responsen var fantastisk, lyder det fra folkene bag PROKOM, som nu aktivt rekrutterer medlemmer på www.prokom.org. Flere og flere virksomheder i Europa og USA melder sig ind i fællesskabet for brugere af Konica Minoltas produktionsprintere, som blev lanceret i februar 2014. Medlemmerne kan komme i kontakt med hinanden, lære og udvide deres forretning gennem en blanding af online support og træning. Initiativet omfatter markedsinformation fra Infotrends samt selvstændige konsulenter. Formålet med denne vidensplatform er at føre an i forretningstransformation, give praktiske forretningsråd og understøtte læring til alle, der arbejder med print.

Webportalen er nem at bruge og har målrettede praktiske råd til de afdelinger, der er involveret i at drive en printvirksomhed. Det er blandt andet vigtige funktioner for prepress afdelinger, produktion, HR, forretningsstrategi for virksomhedsejere samt salgs- og marketingfunktioner. Derudover er der praktiske værktøjer, rapporter og planer til gavn for alle vigtige funktioner i en printvirksomhed, og som kan hjælpe dem med at transformere deres forretning. PROKOM-teamet planlægger en række store initiativer, som for eksempel den første årlige konference i Wien den 10.-12. maj 2017. Teamet har Konica Minoltas fulde støtte og bakker op om fællesskabet, der har sin egen bestyrelse. PROKOM-aktiviteterne blev også vist på UK Print Show, der fandt sted i National Exhibition Centre (NEC) i Birmingham d. 11.-13. oktober 2016, hvor Konica Minolta var en af de store udstillere.

Christel Juhl Meinhardt, der er Product Manager for Production Printing i Konica Minolta Business Solutions Denmark a/s, siger: “Efter at vi havde stor succes med vores aktiviteter på drupa 2016 og nu med lanceringen af PROKOM i USA, har vores team nu fokus på at vise værdien af PROKOM som et fællesskab, der bliver opbygget for at medlemmerne kan netværke med hinanden samt udvikle deres forretning. Det er vigtigt, at vi gennem vores engagement i fællesskabet er med til at drive forretningstransformationen, så vores kunder kan følge med i de store ændringer, der sker i printbranchen. PROKOM er et strategisk initiativ fra Konica Minolta, som giver kunderne en proaktiv platform, hvor de kan få hjælp til deres ideer, og vi støtter hundrede procent op bag fællesskabet. Vi har lyttet til vores kunder og hjælper dem nu med at transformere og tilpasse deres forretning til nutidens krav.”

Kunderne kan gratis registrere sig online med et blåt medlemskab, der giver adgang til basale informationer og indhold. De kan også opgradere deres engagement til et elite-medlemskab, hvis de vil have adgang til alle funktioner, såsom e-learning, webinarer, podcasts og forretningsværktøjer.

Andy Barber, der er formand for PROKOM, fortæller: “Med elite-medlemskabet vil vi sikre, at alle virksomheder kan få mest muligt ud af PROKOM, så de har adgang til ny viden, der er til at betale. Med en enhedspris på ca. kr. 255,00 om måneden, tror vi på, at vi kan skabe værdi ved at levere effektivt indhold, som de fleste printvirksomheder kan betale.”

PROKOM’s bestyrelse består af formanden Andy Barber, direktør i imail, UK Mail PLC; Andy Fry, administrerende direktør for Nova Direct, UK; Arndt Eschenlohr, administrerende direktør for OvernightPrints Europe GmbH; Thierry Paquit, administrerende direktør for Identic, Belgien, og Christian Kopocz, stifter af prindoz.com, Tyskland.

Læs mere på www.prokom.org

Kontakt:
Christel Juhl Meinhardt, Product Manager for Production Printing
Konica Minolta Business Solutions Denmark a/s
Mobil: +45 4214 3098
Mail: christel.meinhardt(at)konicaminolta.dk