Del
AIRe Link giver dig mulighed for at se, hvad kunden ser, så du kan yde fjernsupport til dine kunder og løse fejl hurtigt. Med AIRe Links browserbaserede løsning uden app kan du betjene alle dine kunder over hele verden med det samme. Ved at forbedre den indledende løsning opnår din organisation nye niveauer af produktivitet og fortjeneste for kundeservice og servicemedarbejdere, samtidig med at du øger din kundeværdi ved at undgå besøg på stedet. Serviceorganisationer presses konstant af deres forretningsorganisationer for at reducere omkostningerne og øge effektiviteten, samtidig med at de sikrer, at kunden holdes tilfreds.
Derudover er der tre store makro-tendenser, som har indflydelse på, hvordan produktion og service vil blive udført i fremtiden. 1. Produktionsjobs vil overhale behovet for kvalificerede kandidater 2. Flere maskiner får en fjernlokation 3. Øget teknologisk kompleksitet Nøgle-KPI’erne for service teams bliver at undgå onsite servicebesøg samt at kunne løse problemet i første forsøg. COVID-19 pandemien har også demonstreret et øget behov for fjernarbejde og fjernsupport. Kort fortalt, så skal serviceteams være i stand til at gøre mere med færre ressourcer.
Det, der synes at være en umulig opgave, kan løses ved hjælp af innovative værktøjer, der understøtter serviceteams på den rigtige måde. Mens de fleste serviceteams allerede bruger traditionelle værktøjer til fjernsupport, herunder Remote Desktop, er der for nylig kommet en ny type løsning – Instant Remote Visual Support.
Teknologien bag Konica Minoltas løsning til Instant Remote Visual Support – AIRe Link – bruger kameraet på en smartphone, tablet eller et eksternt kamera til at streame videoen, der viser slutbrugerscenen, til en ekstern servicetekniker, suppleret med lydkommunikation. Avancerede værktøjer til visuel navigation, f.eks. live-markør i videoen eller grafisk kommentar i et snapshot, bruges til at lede slutbrugeren visuelt gennem processen.
Brugen af WebRTC-protokollen gør det muligt at køre Instant Remote Visual Support-sessionen i browseren på de fleste moderne smartphones, så slutbrugeren skal ikke installere nogen programmer eller oprette en brugerkonto. Han/hun behøver kun at klikke på invitationslinket, typisk delt via en SMS. Enhver person i verden kan med det samme understøttes med denne innovative Remote Visual Support-løsning.
Serviceteknikere har adskillige gange bekræftet at brugervenligheden er i top.
Kunderne vil gerne bruge AIRe Link og de er imponerede over den innovative løsning, der hurtigt og nemt hjælper dem.
Reducér antallet af on-site-besøg Bruger du on-site-besøg til at fixe små problemer eller når du står hos kunden, finder du ud af, at du ikke har de rette reservedele med? Med AIRe Link kan du på afstand guide kunden igennem løsningen eller vurdere hvilke reservedele, der er brug for ved et evt. on-site-besøg.
Reducér omkostninger og øg kundetilfredsheden Har du mange maskiner i marken, mangel på ressourcer og et mindre budget til kundesupport? AIRe Link vil hjælpe dit team til at forbedre raten af first-time fixes fjernsupport samtidig med at du sikrer kundetilfredsheden.
Eliminér stress og øg produktionen Har du et problem med maskinen, som kræver hjælp eller service fra leverandøren? Ved at bruge AIRe Link kan du løse problemet på afstand eller dele alle detaljer med serviceteknikeren før et besøg, så produktionen kommer op at køre igen hurtigt.
AIRe Link er en cloud-løsning med installation uden app til serviceteamet eller på slutbrugersiden. For at køre en AIRe Link-session skal begge parter have forbindelse til internettet og bruge moderne browsere på deres enheder. Mens slutbrugeren i de fleste tilfælde allerede har telefonen i hånden, når der ringes efter assistance, kan den visuelle supportsession etableres inden for få sekunder.
Ingen indledende investering. Kører på en smartphone.
Et klik for at starte fjernhjælpssessionen.
Intet behov for app. Kun en WebRTC-kompatibel browser.
Stabil og sikker. Skalerbar til håndtering af enhver belastning.
Assistent og klient skal være forbundet til internettet.
Tilslutning via mobilt netværk (3G, 4G, LTE) er mulig.
Gennemsnitligt dataforbrug 20 MB/minut.
Gennemsnitlig båndbredde for 1280 x 720 video er 300 KB/s.
Automatisk justering af kvalitet baseret på internetforbindelse.
Feedback fra Kevin Archer, Teknisk Specialist, Konica Minolta Business Solutions (UK) Ltd.
"AIRe Link hjalp mig med at løse et problem med en printer ved at guide kundens administrator. Lyd- og videokvaliteten var virkelig god."
Iván Barquero Majuelos
Teknisk Support, Konica Minolta Spain
"Vores erfaringer med AIRe Link er meget positive. Vi vil bruge det i vores service- og ITS-afdeling."
Rytis Grigaravicius
IT manager, Konica Minolta Baltikum
"AIRe Link er meget brugervenlig og løsningen er i god lyd- og videokvalitet. Det hjælper virkelig med at løse problemer på afstand."
David Burian
Head of Service, Bruker
"Takket være AIRe Link, tilbyder vi vores kunder hurtig fjernsupport til vores kunder rundt omkring i verden."
Tomáš Valla
Service Manager, VELTEKO s.r.o.
"Med AIRe Link kunne jeg guide en ingeniør via fjernsupport, så han kunne fixe kundens produktionsprinter."
Kevin Archer
Teknisk Produktspecialist, Konica Minolta Business Solutions UK Ltd
"AIRe Link er brugervenlig og lører uden problemer."
Giovanni Fiorino
Data Analyst, Konica Minolta B.S. Italia Spa