Hvordan fungerer det?
Det, der synes at være en umulig opgave, kan løses ved hjælp af innovative værktøjer, der understøtter serviceteams på den rigtige måde. Mens de fleste serviceteams allerede bruger traditionelle værktøjer til fjernsupport, herunder Remote Desktop, er der for nylig kommet en ny type løsning – Instant Remote Visual Support.
Teknologien bag Konica Minoltas løsning til Instant Remote Visual Support – AIRe Link – bruger kameraet på en smartphone, tablet eller et eksternt kamera til at streame videoen, der viser slutbrugerscenen, til en ekstern servicetekniker, suppleret med lydkommunikation. Avancerede værktøjer til visuel navigation, f.eks. live-markør i videoen eller grafisk kommentar i et snapshot, bruges til at lede slutbrugeren visuelt gennem processen.
Brugen af WebRTC-protokollen gør det muligt at køre Instant Remote Visual Support-sessionen i browseren på de fleste moderne smartphones, så slutbrugeren skal ikke installere nogen programmer eller oprette en brugerkonto. Han/hun behøver kun at klikke på invitationslinket, typisk delt via en SMS. Enhver person i verden kan med det samme understøttes med denne innovative Remote Visual Support-løsning.