AIRe-link

– værktøjet til Instant Remote Visual Support

AIRe Link øjeblikkelig visuel fjernassistent


AIRe Link giver dig mulighed for at se, hvad kunden ser, så du kan yde fjernsupport til dine kunder og løse fejl hurtigt. Med AIRe Links browserbaserede løsning uden app kan du betjene alle dine kunder over hele verden med det samme. Ved at forbedre den indledende løsning opnår din organisation nye niveauer af produktivitet og fortjeneste for kundeservice og servicemedarbejdere, samtidig med at du øger din kundeværdi ved at undgå besøg på stedet. Serviceorganisationer presses konstant af deres forretningsorganisationer for at reducere omkostningerne og øge effektiviteten, samtidig med at de sikrer, at kunden holdes tilfreds.

Derudover er der tre store makro-tendenser, som har indflydelse på, hvordan produktion og service vil blive udført i fremtiden.

1. Produktionsjobs vil overhale behovet for kvalificerede kandidater
2. Flere maskiner får en fjernlokation
3. Øget teknologisk kompleksitet

Nøgle-KPI’erne for service teams bliver at undgå onsite servicebesøg samt at kunne løse problemet i første forsøg. COVID-19 pandemien har også demonstreret et øget behov for fjernarbejde og fjernsupport. Kort fortalt, så skal serviceteams være i stand til at gøre mere med færre ressourcer.
 

Hvordan fungerer det?

Det, der synes at være en umulig opgave, kan løses ved hjælp af innovative værktøjer, der understøtter serviceteams på den rigtige måde. Mens de fleste serviceteams allerede bruger traditionelle værktøjer til fjernsupport, herunder Remote Desktop, er der for nylig kommet en ny type løsning – Instant Remote Visual Support.


Teknologien bag Konica Minoltas løsning til Instant Remote Visual Support – AIRe Link – bruger kameraet på en smartphone, tablet eller et eksternt kamera til at streame videoen, der viser slutbrugerscenen, til en ekstern servicetekniker, suppleret med lydkommunikation. Avancerede værktøjer til visuel navigation, f.eks. live-markør i videoen eller grafisk kommentar i et snapshot, bruges til at lede slutbrugeren visuelt gennem processen.


Brugen af WebRTC-protokollen gør det muligt at køre Instant Remote Visual Support-sessionen i browseren på de fleste moderne smartphones, så slutbrugeren skal ikke installere nogen programmer eller oprette en brugerkonto. Han/hun behøver kun at klikke på invitationslinket, typisk delt via en SMS. Enhver person i verden kan med det samme understøttes med denne innovative Remote Visual Support-løsning.


Fejlfinding



Kunden rapporterer en fejl på maskinen ved at kontakte leverandøren typisk via telefon eller via et ticket-system. Den tekniske support tilbyder en AIRe Link-session med henblk på at finde fejlen via fjernsupport.
 

Opret forbindelse



Den tekniske support sender en support-invitation til kunden via sms eller e-mail. Kunden accepterer invitationen ved at klikke på et link på sin smartphone eller tablet og godkender at den tekniske support får adgang til kameraet og mikrofonen. Det er ikke nødvendigt at installere en applikation, kun en kompatibel web browser.

Problemløsning



Den tekniske support kan se, hvad kunden ser og er derved i stand til at guide kunden igennem fejlfinding og -løsning. Sessionen kan inkludere lyd, video, live musemarkør, snapshots og dokumentdeling.

Afslutning og data-indsamling



Hvis problemet kan løses ved fjernsupport bliver sessionen lukket og man kan vælge om informationen skal gemmes. Denne information kan blive brugt til vidensdeling og erfaringsdeling. Hvis en fjernsupport konkluderer at det er nødvendigt med onsite-support vil denne information forberede teknikeren, så problemet kan løses ved kun et fysisk besøg.

Hvem kan drage fordel af AIRe Link?

AIRe Link hjælper med at løse 60%¹ af kunders fejlmeldinger.

Serviceteknikere har adskillige gange bekræftet at brugervenligheden er i top.

Kunderne vil gerne bruge AIRe Link og de er imponerede over den innovative løsning, der hurtigt og nemt hjælper dem.
 

¹ Kundefeedback-undersøgelse fra 2,000 AIRe Link sessioner.

 

Kundeservice / Teknisk support



Se hvad dine kunder ser
Har du problemer med at forstå problemet, når kunderne beskriver det for dig eller ved at guide dine kunder til en løsning over telefonen? AIRe Link viser præcis, hvad kunden ser, så du nemt og hurtigt kan finde løsningen.
 

Serviceingeniør


 

Reducér antallet af on-site-besøg
Bruger du on-site-besøg til at fixe små problemer eller når du står hos kunden, finder du ud af, at du ikke har de rette reservedele med? Med AIRe Link kan du på afstand guide kunden igennem løsningen eller vurdere hvilke reservedele, der er brug for ved et evt. on-site-besøg.

Service Manager


 

Reducér omkostninger og øg kundetilfredsheden
Har du mange maskiner i marken, mangel på ressourcer og et mindre budget til kundesupport? AIRe Link vil hjælpe dit team til at forbedre raten af first-time fixes fjernsupport samtidig med at du sikrer kundetilfredsheden.

Junior Servicetekniker



Opnå selvtillid og know-how
Er du i begyndelsen af din karriere som Servicetekniker eller er du ude ved en ny maskine? Hvis ja, så kan du måske få brug for hjælp fra en kollega. Med AIRe Link kan du få øjeblikkelig assistance fra en kollega lige meget, hvor langt du befinder dig fra kontoret. Du vil derfor være i stand til at løse problemer langt hurtigere via en hands-on-tilgang og kortere introforløb samtidig med, at du øger dine kompetencer.
 

Maskinoperatør


 

Eliminér stress og øg produktionen
Har du et problem med maskinen, som kræver hjælp eller service fra leverandøren? Ved at bruge AIRe Link kan du løse problemet på afstand eller dele alle detaljer med serviceteknikeren før et besøg, så produktionen kommer op at køre igen hurtigt.

AIRe Link-funktioner

AIRe Link er en cloud-løsning med installation uden app til serviceteamet eller på slutbrugersiden. For at køre en AIRe Link-session skal begge parter have forbindelse til internettet og bruge moderne browsere på deres enheder. Mens slutbrugeren i de fleste tilfælde allerede har telefonen i hånden, når der ringes efter assistance, kan den visuelle supportsession etableres inden for få sekunder.

   

   

Ikonet Spar penge

Ingen indledende investering. Kører på en smartphone.

Funktionsikonet Brugervenlighed

Et klik for at starte fjernhjælpssessionen.

Ikonet Kerneforretning

Intet behov for app. Kun en WebRTC-kompatibel browser.

Ikon for lup-diagram

Stabil og sikker. Skalerbar til håndtering af enhver belastning.

Tekniske krav


   

   

Ikonet Tandhjul

Assistent og klient skal være forbundet til internettet.

Ikonet Tandhjul

Tilslutning via mobilt netværk (3G, 4G, LTE) er mulig.

Ikonet Tandhjul

Gennemsnitligt dataforbrug 20 MB/minut.

Ikonet Tandhjul

Gennemsnitlig båndbredde for 1280 x 720 video er 300 KB/s.

Ikonet Tandhjul

Automatisk justering af kvalitet baseret på internetforbindelse.

AIRE LINK REDUCERER CO2-UDLEDNING

AIRE LINK REDUCERER CO2-UDLEDNING

"AIRe Link har lige sparet mig for denne lille rejse!"

Feedback fra Kevin Archer, Teknisk Specialist, Konica Minolta Business Solutions (UK) Ltd.

Aire Link værktøjer

Tegning

Optag sessionen

Snapshot

Markør

Desktop

Customer references

Customer references
quotes

"AIRe Link hjalp mig med at løse et problem med en printer ved at guide kundens administrator. Lyd- og videokvaliteten var virkelig god."

Iván Barquero Majuelos

Teknisk Support, Konica Minolta Spain

quotes

"Vores erfaringer med AIRe Link er meget positive. Vi vil bruge det i vores service- og ITS-afdeling."

Rytis Grigaravicius

IT manager, Konica Minolta Baltikum

quotes

"AIRe Link er meget brugervenlig og løsningen er i god lyd- og videokvalitet. Det hjælper virkelig med at løse problemer på afstand."

David Burian

Head of Service, Bruker

quotes

"Takket være AIRe Link, tilbyder vi vores kunder hurtig fjernsupport til vores kunder rundt omkring i verden."

Tomáš Valla

Service Manager, VELTEKO s.r.o.

quotes

"Med AIRe Link kunne jeg guide en ingeniør via fjernsupport, så han kunne fixe kundens produktionsprinter."

Kevin Archer

Teknisk Produktspecialist, Konica Minolta Business Solutions UK Ltd

quotes

"AIRe Link er brugervenlig og lører uden problemer."

Giovanni Fiorino

Data Analyst, Konica Minolta B.S. Italia Spa