ARTIKEL

Dansker i spidsen for Konica Minolta i Norden og UK

Konica Minoltas danske administrerende direktør, Lars Wørzner, får fremover ansvaret for Konica Minioltas nordeuropæiske cluster, der omfatter de fire nordiske lande samt Storbritannien. Det sker i forlængelse af en succesfuld turnaround i Danmark og senest Sverige.

I 2014 kom Lars Wørzner (54) til Konica Minolta Danmark som landechef med en bunden opgave. Han skulle forbedre både top- og bundline markant efter flere års utilfredsstillende udvikling.

Det resulterede i en ny strategi med tre fokusområder: Omkostningerne skulle reduceres, organisationens markeds- og kundefokus skulle forstærkes og nye forretningsområder med fokus på større værdiskabelse skulle etableres.

”For fire år siden startede vi i Konica Minolta Danmark en rejse, der skulle føre os fra at være en aktør på primært print og kopi til at være en strategisk samarbejdspartner på IT-området for Danmarks største virksomheder,” siger Lars Wørzner, der er adm. direktør for Konica Minolta i Danmark. Han fortsætter:

”Senest har Coop valgt Konica Minolta som partner og leverandør af Wi-Fi til sine mere end 1.100 butikker. Wi-Fi bliver fundamentet i at gøre butikkerne digitale og skabe nye løsninger til kunderne. Med Coop-samarbejdet må man sige, at vi er lykkedes med denne rejse, uden at sige farvel til vores oprindelige udgangspunkt, hvor vi også har styrket vores position til at være markedsledende på print og kopi. Den transformation skal vi nu videreføre i nordisk og britisk niveau,” slutter han.

Lars Wørzner, der er cand.merc. fra CBS, har godt 20 års erfaring fra IT-branchen, hvor han har bestredet toplederjobs i virksomheder som bl.a. Fujitsu og konsulentvirksomheden 7N. Han overtog ansvaret Konica Minoltas nordeuropæiske cluster per 1. oktober 2018. Han fortsætter samtidig som CEO for Danmark og Sverige.

For yderligere information kontakt venligst:

Lars Wørzner, adm. direktør
Konica Minolta Business Solutions Denmark a/s
Mail: lars.worzner@konicaminolta.dk

Om Konica Minolta Business Solutions Denmark a/s

Konica Minolta Business Solutions Denmark a/s tilbyder løsninger inden for print, dokumenthåndtering, workflow og IT-infrastruktur. Som en del af en global virksomhed markerer vi os som absolut markedsledende inden for print og kopi, og vi har en vision om også at blive den foretrukne leverandør af IT Services. Vi bygger således bro imellem papir og digitalisering og skaber fremtidens virksomhed.

På vores tre lokationer i Danmark beskæftiger vi 215 medarbejdere, og vi omsætter årligt for ca. 450 mio. DKK. Vi er en del af en global familie på ca. 44.000 kollegaer, som er fordelt ud over det meste af verden. Tilsammen omsætter vi for mere end 7,7 milliarder EUR om året.

Yderligere oplysninger kan fås på www.konicaminolta.dk

Produktbilleder kan findes på www.konicaminolta-images.eu